Kontiolahden kunta on ottanut uuden palautepalvelun käyttöön tänään maanantaina 4.10. Palautepalvelu parantaa kuntalaisten mahdollisuuksia antaa palautetta Kontiolahden kunnalle ja samalla kunta pystyy hyödyntämään palautteita aiempaa paremmin omien palveluidensa kehittämisessä.
Palautteelle voi antaa sopivan aihepiirin ja palautteet etenevät käsittelyyn aihepiiriensä mukaisesti. Yleisen palautteen voi jättää, mikäli sopivaa aihetta ei löydy.
Palautepalvelussa palautteen sijainnin voi merkitä kartalle ja lisätä aiheeseen liittyvän valokuvan. Erityisesti palautepalvelun mobiiliversiolla halutaan parantaa nopeaa palautteenantoa. Jos kuntalainen esimerkiksi huomaa kadussa korjausta vaativan kuopan, hän voi lähettää paikan päältä palautteen sekä lisätä kuopan kuvan ja sijainnin.
Palautteen jättäminen ei edellytä kirjautumista, mutta rekisteröitymällä voi seurata omien palautteidensa käsittelyä ja palautteisiin saadut vastaukset kertyvät omiin tietoihin.
Palautteet julkaistaan vastauksineen palautepalvelussa, mikäli palautteenantaja sallii palautteensa julkaisun. Näin lisätään kunnan toiminnan avoimuutta ja annetaan kaikille mahdollisuus lukea muiden jättämiä palautteita. Palautteenkäsittelijän on hyväksyttävä julkaisu ennen kuin palaute julkaistaan, palautteita ei siis julkaista automaattisesti.
Palautepalveluun: www.kontiolahti.fi/palautepalvelu