Sisältöjulkaisija

angle-left Kontiolahden maailmancup avaa kisaputken ja lipunmyynnin uudistuneena

Kontiolahden maailmancup avaa kisaputken ja lipunmyynnin uudistuneena

Maaliskuussa 2020 Kontiolahdella järjestettävä ampumahiihdon maailmancup on avannut lipunmyynnin uudistuneena, Kontiolahden Urheilijat tiedottaa. Kuuluisasta seinänoususta rakennetaan vahvaa maamerkkiä myös markkinointiin.  

Kansainvälinen ampumahiihtoliitto IBU on myöntänyt Kontiolahden Urheilijat ry:lle kolme maailmancup-osakilpailua vuosille 2020 ja 2021. Kisaorganisaatio lähtee kolmen tapahtuman kisaputkeen uudistuneena.

– Tämä on ensimmäinen kerta, kun meillä on tiedossa näin monta maailmancupin osakilpailua tuleville vuosille. Nyt on luonteva hetki uudistua, sanoo Kontiolahden Urheilijoiden toiminnanjohtaja Tomi-Pekka Riihivuori.

Lipunmyynti maaliskuun 2020 maailmancupiin on avattu. Ensimmäisenä myyntiin ovat tulleet päiväliput A-katsomoon ja latukatsomoon sekä kokoaikaliput. VIP-lippujen myynti käynnistyy lokakuun alussa. Tapahtuman uusi kumppani lippujen ennakkomyyntiin on Lippupiste Oy:n verkkopalvelu Lippu.fi.

Seinänousu korostuu viestinnässä

Lipunmyynnin uudistamisen yhteydessä uudistetaan myös maailmancup-tapahtumien, Kontiolahden Urheilijat ry:n sekä Joensuun Seudun Jäähdytetty Latu Oy:n visuaalinen ilme. Jatkossa ampumahiihtostadionin palveluista viestitään tiiviimmin yhdessä. Uudet, ensivaiheessa maailmancupin lipunmyyntiin keskittyvät nettisivut on julkaistu osoitteessa www.kontiolahtibiathlon.com.

Uusi visuaalinen ilme korostaa Kontiolahden ampumahiihtostadionin kuuluisaa seinänousua. Seinänousu on maamerkki, joka parhaiten erottaa Kontiolahden muista maailmancup-paikkakunnista. Jyrkkäpiirteinen nousu on kuvattu toimijoiden uuteen logoon.

– Seinänousu jää mieleen Kontiolahden erikoisuutena. Kilpailijat ratkovat sijoituksia seinänousussa, sieltä avautuvat järvimaisemat Höytiäiselle ja tunnelma katsomossa on parhaimmillaan hurja. Jyrkkä nousu herättää tunteita kuntoilijoissakin, Riihivuori sanoo.

Pohjois-Karjalan maakuntaliitto myönsi elokuun lopussa 100 000 euron hankerahoituksen Kontiolahden ampumahiihtostadionin alueen toiminnan ja näkyvyyden kehittämiseen.

– Kansainvälinen kilpailu maailmancup-isännyyksistä on kovaa, eikä se tule jatkossakaan hiljenemään. Kaikkien kisajärjestäjien pitää pystyä kehittymään, Riihivuori sanoo.

Hanketta hallinnoi Kontiolahden kunnan tytäryhtiö Kontionloikka Oy. Sitä rahoittavat myös Kontiolahden Urheilijat, Kontiolahden kunta ja Joensuun kaupunki.

Brändityön ja markkinoinnin hankekumppanina on joensuulainen Markkinointitoimisto Tovari.

Lisäksi stadionille ja latujen varsille tehdään pieniä muutostöitä, joilla hiotaan järjestelyjä, yleisön viihtymistä sekä televisiointia. Muutoksia on suunniteltu yhdessä kansainvälisen ampumahiihtoliitto IBU:n edustajan kanssa.